zondag 22 augustus 2010

Tule boekje


Of linnen boekje, hoe je het noemen wilt. In ieder geval heel veel stofjes.
De basis is een kinderboekje, die van dat dikke karton, je kan de bovenste lagen eraf halen, en dan eraf trekken, die heb ik bekleed met een oude linnen broek. en daar tule over. Teveel zodat het over de randen uitsteekt, en dan je heattool erop, het tule gaat dan smelten en krimpen. Dan krijg je dus dit effect. Dat bekleedt met oude kleedjes gekocht op de Koninginnemarkt. Ik had alleen geen kleine foto's dus ik ben mijn bak met plaatjes in gedoken.
Ik heb niets met geloof in de zin dat ik gelovig ben, maar de plaatjes stralen rust uit ik vind ze mooi. Je kan het boekje ook hangen in een verloren hoekje.
Een erg leuk boekje om te maken, en in een dag af, nou ja wel een beetje doorwerken dan. Maar zo leuk..









Ik ben nu bezig met een glazen potje, dus ik ga vandaag weer heerlijk aan de scrap.

35 opmerkingen:

=SANT= zei

wat een geweldig leuk boekje!!!
erg leuk om die tule te laten smelten.Dat je dit in 1 dag afgekregen hebt!!!

waar heb je die stempel met je naam laten maken?
ik heb er al een x naar gezocht op internet toen ik je verjaardag kaart kreeg maar ik heb het nergens kunnen vinden.

X

m@deliefjuh zei

wauw!!! dora!! dit is echt TOP!!!

Annette zei

Hoi Dora,

Wat een lief boekje om naar te kijken en inderdaad het straalt rust uit maar ik vind het idee om dit te maken wel heel knap bedacht van je complimenten hoor!!

groetjes Annette

Alexandra zei

Wow, wat een pracht van een boek. Mooi effect zo met dat tule.

Anja zei

Geweldig!!!!
En heel erg mooi.Fijne dag.
Gr Anja;o)

Cora Hoekstra zei

Mooi, lieflijk, verstild en ook romantisch en uitbundig.Het lijkt me een klein formaat, ik heb nu ook gelezen hoe je de tule hebt bewerkt, waardoor die er zo mooi "frommelig" uit ziet.Leuke en bruikbare tip.

Fijne dag vandaag.

Marga zei

Ohhhhhhh om op te staan en als eerste dit te zien... Gewéldig mooi Dora!! Ik ben helemaal sprakeloos. Die ga je toch niet wegdoen zeker? Wat een pronkstuk die zou ik echt zelf houden en neerzetten. Onder een glazen stolp ofzo!

natacha zei

amai das wel een heel schoon boekje wi
mijn complementen ervoor
grtz natacha

Anneke Wijers zei

Wat mooi; lieflijk; romantisch...
In een woord: prachtig!

Danielle zei

Wow wat een verschrikkelijk mooi boekje!

marja zei

deze is echt heel heel gaaf!! wauw dora, wat een kunstwerk! en dit in 1 dag? dat zou ik nooit redden hoor!

Sandra1968 zei

Wauw, wat een geweldig mooi boekje!

gea zei

ooohh wat een supermooi boekje !! prachtig

Kitty zei

Ik vind het een beetje veel en toch ook weer heel mooi, sjúcht, muts die ik ben... Cora heeft het goed gezegd denk ik: uitbundig!

marijke zei

wow dat is me even mooi gemaakt

Simone zei

Dat is zo een ontzettend prachtig project dat je gemaakt hebt! Wat een super leuk idee met dat tule!!!Ik ben er helemaal weg van!

Manon zei

geweldig kom er maar op. Een broek kapot maken. Een kinderboekje afscheuren en bekleden!
Geweldig!!!

Julie Tucker-Wolek zei

Wowwwwwwwwwwwwwwwwww! This is ABSOLUTELY STUNNING Dora!! I loveeeeeeeeeeeeeeeeee all the lace!!! WOW! :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Sandra zei

Dora, wat een prachtig boekje! Ook ik ben niet gelovig maar de plaatjes staan zo mooi in dit boekje! Ik sluit me aan bij Marga... dit boekje moet je laten pronken in je huis! Het zou zonde zijn om dit mooie werkstukje weg te doen!

Groetjes,
Sandra

Inge zei

Wat een idee, een kinderboekje bekleden:) En het smelten van de tule, nog zo'n idee! Mooi stijlvol boekje is het geworden!!

Riet zei

Ohhhhhh wowwww Dora,Wat SCHITTEREND gemaakt,zo lieve plaatjes.
Prachtig papier,zo mooi al die details.
complimenten meis.

Liefs Riet.x

Angèle zei

Wow, wow, wow Dora wat mooi!!!
Bedankt voor de smelt-tule-tip en net als josajase vraag ik me af hoe je aan die prachtige stempel komt?

Gr. Angèle

Fia zei

Allemachtig ben jaloers op jouw prachtige boekje!!!
Helemaal mijn stijl en de plaatjes komen zo tot hun recht in dit mooie boekje, complimentje voor jou Dora!!

Nicky zei

meid, je bent weer boven jezelf uitgestegen!! ge-wel-dig! ik hoop dat je m meeneemt de 1e keer dat we elkaar weer zien, ik wil m echt in het echt bewonderen!!!

Unknown zei

echt GEWELDIG!!! geen ander woord voor!!!xx

marenmat zei

wow! Heel erg gaaf!!

Ylona zei

Wauw Dora, wat een kunstwerkje!!
Echt prachtig!

xoxo,
Ylona

Ilonka zei

echt GEWELDIG! XXX

Mariëlle zei

Wow...hier word ik helemaal stil van. Ik hoop net als Nic, dat je hem meeneemt, want die wil ik wel eens in het echie zien hoor! Vooral ook dat roze, helemaal goed ;)

scrapdictive zei

YOWSAY, YOWSAY, YOWSAY. Toegegeven de plaatjes zijn niet helemaal mijn ding, maar ik vind 'm echt grandioos!!
Leuk zo, hè, de tule met een heattool bewerken?!

Anoniem zei

Hoi Dora
een mooi design. In deze kaart is er zo veel liefde voor detail.
Heerlijk!
Groeten Karla

xxx Myra xxx zei

wowie super hoor!!!!

Anette zei

Prachtig! En dan overal weer van die leuke details. Een feest voor het oog.
Gr. Anette

Wendy zei

Wat een super gaaf boekje hij is echt prachtig

Groetjes Wendy

merryheart2 zei

oh my goodness. this is absolutely gorgeous, Dora. i love all the lace and tulle. every page is just beautiful.