woensdag 1 december 2010

Tutorial vogelhuisje





Toen was het zomaar 1 december, wat vliegt de tijd.
En 1 december zou mijn eerste tutorial op het blog staan van het
Scrappassion Tutorial Blog ennnnnn hij staat er.
Ik zal eerlijk zeggen, dat het een flinke klus was om het zo duidelijk mogelijk te maken.
Iets wat je zelf zo vanzelfsprekend vind, hoeft dat voor een ander niet te zijn.
Met behulp van Jolanda, kon ik van de schets, een foto bestand maken. Het scannen was geen probleem, maar als ik deze als foto bestand wilde opslaan maakte deze m steeds kleiner.
Dank je wel hiervoor.
Daarom stap voor stap uigelegd met foto's.
Ik zelf had dus wederom een huisje, en laat die gelegenheid dan ook niet voorbij gaan om er iets mee te maken. Dit project is ongeveer net zo groot als een scrapvel.
Nu de winter echt is begonnen hier, moest ik denken aan een huisje in de sneeuw.
Ik heb mijn huisje roze met glitters gemaakt, op de foto is het vrij fris, en helder de kleuren inhet echt zijnze zachter. De ombouw is gewoon een doos met een diepte van ongeveer 8 cm, die ik bekleed heb. Ik heb er allemaal lagen kunstsneeuw in geplakt. Heel makkelijk hiervoor is overigens boekbinders lijm, dan blijft elastisch als het droog is, en zo kan je eventueel sneeuw dat uitsteekt, terug duwen.
De takken in de doos, met de glitters, zijn gewoon gekocht bij de Intratuin, de takken ervoor...ook een tuincentrum, ze zijn grijs en die heb ik in de gesso gedooopt. Toen dat droog was een klont lijm in mijn handen gedaan, de takken erdoor trekken en dan door de kunstsneeuw zo zit er ook aan de takken sneeuw.
Wederom een creatie die heel lastig op de foto te krijgen is, en ik kan je zeggen de kleurezn zijn zachter, het heeft iets heel erg lieflijks.
Maar weer een project waar ik zeer blij mee ben, en waar ik naar kijk met een lach op mijn gezicht.
Wil je ook een huisje maken, ga dan naar het Scrappassion Tutorial Blog
Daar staat precies hoe het allemaal moet.
Ik wens iedereen een hele fijne woensdag!

37 opmerkingen:

Willy's creations zei

Ziet er prachtig uit.

Groetjes,Willy

martina's kaartjes zei

Leuk geknutseld ! mooi gedaan !
groetjes, martina
x

Bizzy @ home zei

Prachtig dit huisje. Wie weet ga ik 'm ook wel maken. Ben benieuwd.
Groetjes, Renny

Lynnda zei

wow... Awesome...Very creative...I love it....amazing!!!...xoxo

Angèle zei

Je bent een kanjer Dora!!! Dit is iets voor de kerstvakantie. Eerst de cone!

Dank je wel, Angèle

Natasja Vink zei

Zo Jij bent goed bezig geweest, ga eens even een kijkje nemen, wie weet een leuk kadootje voor mijn schoonmoeder met kerst X

Nicky zei

ik kan geen woorden bedenken die de schoonheid van dit project bevatten, wat een gaaf huisje zeg!!! supermooi!

m@deliefjuh zei

wow!! dit is prachtig dora!

Boukje zei

Prachtig zeg!
Groetjes Boukje.

Lia zei

Hij is werkelijk weer prachtig.

groetjes Lia

BOXERGEK zei

Dora, het is zo een ontzettend mooi vogelhuisje en alles er om heen het is gewoon super!

X Esterina

Manon zei

wow meissie dit is gaaf! ik ga zeker kijken straks. Ik heb toch tijd zat!
Groetjes Manon

Brigitta zei

ik zit echt met open mond die foto´s te bekijken, zooooo mooi!!! straks even die tutorial uitpluizen.

Bedankt
Brigitta

Loes Oorschot zei

Schitterend zeg, zo sfeervol!

Groetjes, Loes

Unknown zei

fenomenaal!!! dat wist je al!! ben keitrots op je [ook op Marga en Hinke hoor!] dat je dit geweldige ding zo hebt uitgewerkt dat het voor de mensen mogelijk is om het thuis te kunnen maken..petje af Door!!xx

Frida zei

Dora, Dora, Dora......
Wat heb je dit echt WAAAAANZINNIG MOOI gemaakt !!!!!!
Dit is zo kunstig!!!!

En wat een werk om er een tutorial van te maken. Vind dat echt supergaaf !!
Ik ga snel kijken :):)

* Daniëlle * zei

Wat mooi weer zeg. Lijkt me ook een moeilijk project om uit te leggen idd. Ik ga eens kijken op het Tutorial Blog.

Julie Tucker-Wolek zei

Wowwwwwwwwwwww!!! This is STUNNING DORA!!! I loveeeeeeeee the little house and all the details! :):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Lenet zei

Ik vind hem helemaal gaaf geworden! leuk zo in een doos.

Mariëlle zei

Ik ben er gewoon sprakeloos van, zo mooi!

Liefs,
Mar

Laurel zei

Oh my goodness how gorgeous!

natacha zei

amai dora dit ziet er echt wel sjiek uit
grtz natacha

Alexandra zei

Had al op het tutorialblog gekeken en je hebt het super duidelijk uitgelegd. Deze creatie heb je ook weer super gemaakt.Een prachtig wintertafereel.

Riet zei

Ohhh wowww Dora,Wat SCHITTEREND gemaakt,prachtig al die details.
Complimenten meis.

Liefs Riet.

Maudy zei

Ik vind hem gewoon skitterend! super gaaf gewoon, ga snel eens kijken bij je beschrijving.

Christa zei

nou wat gaaf weer, superr hoor xx christa

loes de groot zei

wow!!!! deze is ook weer super gaaf.......................

liszha zei

Kunst met een grote K! Ik ga als de wiedeweerga naar de tutorial!

Anneke Wijers zei

O, wat is dat mooi!!!!!!!
Ik heb ademloos zitten kijken naar de tutorial.
Voor voorlopig heb ik geen tijd
maar wie weet... in de kerstvakantie.

Inge zei

Ik ben en blijf echt onder de indruk van je werk! Altijd zo helemaal in de puntjes en sfeervol! Fijn weekend :)

Kitty zei

Wat een plaatje!

marja zei

wat een schattig ...ding is dit zeg!! deze ga ik zeker onthouden!

Bernadet zei

ooooow hartstikke gaaf Dora!!!!!!!!!!!

Anoniem zei

Hallo Dora
Deze kaart is een geweldig idee. Het vogelhuisje is fabelachtig.
Mooi design!
Groetjes Karla

yyam zei

How did I miss this post??? Just stunning work Dora! What a magical, dreamy piece! :)

Ana Cristina Caldatto zei

uauuuu
fabuloso!

Margriet Tournier zei

Wauw, wat een prachtig schilderijtje is dit.