dinsdag 7 december 2010

Mijn antieke bakje









Wat een enorm leuk project om te maken.
Ik wilde al heel erg lang een sigaren kistje bekleden, maar ja die heb ik niet.
Dus een bakje gemaakt, en de achterkant vastgemaakt met een lange sate prikker.
Een vrij makkelijke manier, maar je moet even weten hoe en wat. Zo kan namelijk het deksel gewoon kantelen.
Ik heb veel met donkerbruin cardstock gewerkt, en dat dan met embossingpoeder brons of koper. Ook de munt op de bovenkant is bewerkt om een verweerde look te krijgen.
Eerst met stazon inkt, donkerbruin en dan met embossingpoeder, dat gaat dan heel erg bubbelen.
In de binnen vakjes zitten heel veel echte dingen.
Het was een flinke klus om het zo te krijgen maar wel een hele leuke klus. Vooral om op al die kleine dingen te letten. Een project waar je even van kan weglopen en dan ineens denkt aan dat ene kruisje dat je droeg op de middelbare school, omdat dat toen in was,...nu doe je er niets mee en kan het een mooi plekje krijgen. Ook de items in de bakjes zijn allemaal bewerkt met inkt.
Voor mij tijd om de troep op te ruimen, en verder te scrappen.
Fijne avond iedereen!

35 opmerkingen:

~amy~ zei

dora, what a spectacular project!

Annette zei

Wat een super mooi doosje!!!!

groetjes Annette

Wendy zei

Wauwwwwwwww wat prachtig

Groetjes Wendy

Nicky zei

onnavolgbaar mooi!!!!! zo prachtig, ik heb er geen woorden voor!
vraag me alleen af wanneer jij nou eens door een designer wordt ontdekt..... die willen je allemaal hebben!

Natasja Vink zei

Helemaal leuk

Boukje zei

Mooi met al die vakjes en leuk om er dingen van vroeger in te verwerken!
Groetjes Boukje.

Kim zei

Wat een beauty, je zou bijna denken dat het echt een oud kistje is.

BOXERGEK zei

Dora, ik heb hier eigenlijk geen woorden voor, iedere keer denk ik kan ze nog iets mooiers dan mooi maken?
Waar ik nog meer van achterover val :), nou dat kan je zeker!!!
Echt een schitterend bakje.

X Esterina

marenmat zei

Ach, wat een vreselijk mooi bakje zeg! Heel gaaf weer!

Inge zei

Oh Dora je bent echt een held! Wat een geweldig project weer, een lust voor het oog :) En die kleine singer naaimachine...ze leuk!

Anita zei

Wow Dora wat een prachtig project.
Veel werk maar dan heb je ook wat. Toppie!

Gr. Anita

m@deliefjuh zei

oh wat geweldig gaaf weer. meid wat ben je toch crea!

Lenet zei

Super depuper!! had eerder gezegt dat je een sigarenkistje wilde ..Ik heb nog wel een hele mooie voor je , maar ja kan altijd nog he? Maak je er nog maar een *LOL* Moet je met wel even helpen herinneren als je hier weer gezellig komt scrappen en kletsen. Kun je hem mooi mee nemen.

Lynnda zei

VEry Divine and perfectly fantabulous... I love it Dora...Amazing...

Manon zei

wow gaaf zeg! ik kon mij nog herinneren dat je het er al eens over had gehad! Gaaf dat ht nu af is!
en dat alles een mooi plekje heeft!
Groetjees Manon

yyam zei

Oh just stunning Dora! Love all the elements! Now I want a cigar box too! ;)

Unknown zei

onwijs mooi weer Dora..en wat Nic al zegt..wanneer ontdekken ze JOUW talent nu eens???
Hoe kom je overigens aan die snoezige embellies!!x

Julie Tucker-Wolek zei

Wowwwwwwwwwwwww! This is AMAZING Dora!! I loveeeeeeeeeeeeee that little sewing machine charm! :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Willy's creations zei

Dat ziet er heel mooi uit...een echt kunstwerkje!

Groetjes,Willy

xxx Myra xxx zei

wow ....mooi hoor!!!!!

Marian zei

"...dus een bakje gemaakt"?? whaha..Túúrlijk,dat doe je ook even tussendoor..Dora, wat ben je ook een manusje-van-alles..
mooi gemaakt hoor.En leuke spulletjes heb je erin gedaan.

groetjes,Marian

Carina zei

Hi,Dora!
Your Box is supernice.I like it!!!!

Hugs from me!

natacha zei

amai sjiek gedaan zeg dora

Riet zei

Ohhh wowww Dora,Wat schitterend gemaakt,prachtig kleur papier en details.
En wat zit er schitterende spullen er in.
Hoe is het met je vader?

Liefs Riet.x

anja curvers zei

Wat ben jij toch een super creatieve en bezige bij zeg kijk ik wer even niet staan er weer de meest prachtige dingen op je blog vol met inspiratie je blijft me verbazen Dora.

marja zei

oooh dora wat is ie gaaf!!! echt heel heel mooi geworden, en zo anders dan wat je meestal maakt! complimenten hoor!!

Danielle zei

Het ziet er echt geweldig uit, heel mooi gemaakt, en een echte antieklook. er staan echt mooie dingen op jouw blog.
groetjes danielle

liszha zei

Oh my god! Echt! Zo mooi!

Cora Hoekstra zei

Prachtig gedaan met zoveel details, sommige lijken net vers uit de grond opgegraven.

Kitty zei

Wat een geweldig mooi "schatkistje"!

Ylona zei

Ik vind het echt verschrikkelijk...
PRACHTIG! Het is weer een waar Dora kunstwerkje geworden!

xoxo,
Ylona

* Daniëlle * zei

Ik heb nog wel sigarenkistjes voor je, mocht je dit willen hebben... (heb een sigarenrokende zwager nl.)

Sandra1968 zei

Wauw, dit is echt heel erg mooi!
En super zoals je aan alle kleine "antieke" details hebt gedacht.
Ik vind dit echt een pronkstuk.
Groetjes, Sandra

Alexandra zei

Wow, wat een geweldig mooi doosje. Mooi ook hoe je alles zo'n antieke look heb weten te geven.

scrapdictive zei

Eiiiiiindelijk weer eens tijd om lekker te bloggen en dan is het absoluut een genot om op jouw blog te komen buurten.
Dit bakje is absoluut een lust voor het oog (en neem nu maar van mij aan: da's nog heel erg zacht uitgedrukt).

Ik heb zelfs Dick aan z'n jasje getrokken om het bakje (maar ook je boeken) te laten zien. Die stond er echt van te kijken en vond het allemaal heel erg mooi.