vrijdag 27 november 2009

Dat is heel erg lang geleden



Volgens mij is mijn laatste lay out van vorig jaar zomer. Maar het begint weer te kriebelen en ik ben dan ook echt het type niet denken maar doen. Dus gister aan de slag gegaan, en ik ben er zo blij mee, met de lo en dat ik het weer gedaan heb.
Wel meteen weer een emotioneel verhaal. Ik scrap nu sinds januari 2008 en ik heb nog nooit over mijn moeder gescrapt, ik heb ook geen digitale foto's, dus alles moet eerst door de scan, maar ja erg makkelijk gaat dan niet. Sommige foto's zijn niet zo mooi meer als je die loshaalt. Deze is wel mooi en is voor mij een zeer bijzondere foto. Ik heb er ook een foto van de journaling bij gedaan, dan lezen jullie wel waarom ik blij ben dat deze foto er is. Ik zat aan de keukentafel en zei papa kom eens kijken, hij las de journaling en kneep in mijn schouder, en toen kwamen bij mij de tranen, hij was er een beetje stil van en dat is mijn vader niet snel hoor. De lay out staat nu even op het dressoir zodat ik er nog even naar kan kijken
Dan over naar de kaarten die heb ik ook nog gemaakt, ten eerste het is vrijdag dus een nieuwe sketch bij Get Sketchy nummer 16 alweer. Hieronder de sketch en daaronder mijn kaart, bonus deze keer is herfst. Ik heb de sketch gedraaid zo kon ik mijn deze mooie afbeelding op de kaart gebruiken, volgens mij is dit wel een herfstkaart..toch? Ook deze week ligt er weer iets leuk klaar voor de mooiste kaart. De sponsor van deze week is Craft Pudding, en de stempelset vind ik erg leuk;)


Dan heb ik ook nog een kaart gemaakt naar de sketch van Dutch Card Lovers..ja ik heb niet stil gezeten, weet ook niet waar dit allemaal vandaan kwam maar het kwam zomaar.
Ik heb hier een oploskoffie techniek gebruikt die Nicky gebruikt heeft, het geeft een beetje een rommel maar het is wel errug leuk.

De bloemen rechts komen uit mijn bloemen pers, die mijn oom jaren geleden heeft gemaakt en ik ben er nog steeds heel blij mee.
Ik ga zo de stad in, regen of niet. Alle mooie cadeaus voor vaders halen. Gezellig met Andrea en in de middag lekker een broodje eten, ik weet al welke en waar...

Fijne vrijdag iedereen!

28 opmerkingen:

Sandra zei

Je hebt weer schitterende creaties gemaakt Dora, echt prachtig!!!
Liefs Sandra

Angèle zei

Wow Dora!!!
Je journaling is emotioneel en tranen springen spontaan in mijn ogen!
Mijn gedachten gaan naar mijn eigen moeder...elke dag kan ik nog naar haar toe, maar verloren heb ik haar wel al. Ik heb er ook een lo over gemaakt.

Je kaarten zijn TOP. Allebei! Mijn hart gaat naar de tweede met het vogeltje.

Fijne vrijdag, geniet van je uitje en je broodje en doe de groeten aan Andrea.

yyam zei

Dora, that is such a beautiful layout and what a wonderful tribute to your mother! I love the muted color palette and all your trademark flowers.

And those are some lovely cards too gal! Especially the one with the bird! Happy Friday to you! :)

Ellen zei

Dat is een mooie layout Dora, en vaak helpt het ook in het verwerkingsproces. De kleuren zijn zo mooi teer!
Je kaarten zijn prachtig, vooral die met de oploskoffie techniek, WOW wat is die prachtig!
Fijne dag vandaag!

Groetjes Ellen

Martha zei

Het is een prachtige lay out Dora! Kan me voorstellen dat het emotioneel was!
En je kaarten zijn ook prachtig, koffietechniek, heb ik nog nooit van gehoord maar ziet er super uit!
Groetjes,
Martha

Lenet zei

Wauw wat ben je weer bezig geweest..Prachtige kaarten en super LO

MadeByMaly zei

Hallo Dora,

Ik zit dit met tranen in mijn ogen te typen. Wat een ontroerende journaling, een verlies is nooit gemakkelijk. De scherpe kantjes verdwijnen wel maar soms heb ik gevoel dat het gemis alleen maar meer wordt ipv. minder. Ik denk dat deze lay-out heel dierbaar voor je is/wordt. Ik heb het laatste jaar veel oude foto's van mijn vader gescrapt, dat helpt me om te herinneren, te onthouden en het verdriet een plaatsje te geven.
Ik vind ook je kaarten heel erg mooi.

anja curvers zei

Je zei op m'n blog dat je weer een lay-out wilde maken maar O Dora wat voor een. Dan maak je gelijk zo'n prachtig lootje ben er stil van zowel de lay-out als de journaling. Maak maar snel meer lootjes hoor want dat gaat je dus heel erg gemakkelijk af heel erg mooi. En je kaartjes tja blijf het zeggen hoor prachtig. Leuk dat je weer hebt meegedaan met DCL.

Wendy Schoonhoven zei

Prachtige layout zeg en leuk kaartje ook. Dank je wel voor het meedoen, groetjes, Wendy.

Julie Tucker-Wolek zei

sadly....i can not read the journaling....but from the comments u got from people...it sounds like it is a touching story about u and your Mother. that is a beautiful photo and a beautiful lo!!!! loveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee the cards too!!!! {{{{hugs!}}} :):):):):):):):):):):):)

Alexandra zei

Ben er toch wel weer even stil van. Het is allemaal ook zo mooi gemaakt. En dan het verhaal bij de lo van je moeder, maakt het nog specialer.
De kaarten zijn ook weer super prachtig.

miriam zei

De creaties die je hebt gemaakt zijn weer prachtig

groetjes miriam

Smita zei

Can't read the journaling but I loved the layout, Dora.

Smita

miriam zei

Een prachtige lo heb je gemaakt .
Ook je kaarten zijn weer super
bedankt voor het meedoen met DCL

groetjes miriam

Laurel zei

Oh Dora your card is beautiful, but that layout - stunning!

scrapdictive zei

Jee, Dora, ik heb toch wel even moeten slikken hoor bij het lezen van je journaling.
De LO is echt prachtig geworden. Moet je vaker doen.

De kaartjes zijn ook weer heel erg leuk geworden, m.n. die van GS.
Zelf 'moet' ik er ook nog mee aan de slag. Aan de bonus ga ik hoogst waarschijnlijk voorbij; ik heb het niet zo met de herfst.
Ik zie vaak de prachtigste kaarten voorbij schuiven, maar voor mezelf in herfststijl... nee.

Toodles,
Jolanda xoxo

Manon zei

prachtige layout. En super leuke kaartjes heb je weer gemaakt.
Liefs Manon

Marga zei

Ik vind dit zo prachtig. De LO maar vooral het verhaal erachter en erbij. Ik weet hoe het voelt een van je ouders te hebben verloren, ik kan me ook de gevoelens van je vader levendig voorstellen bij het zien van je journaling. Vandaag in de bus naar en van de stad heb ik er steeds aan moeten denken en kreeg ook steeds de tranen in mijn ogen.

Riet zei

Ohh wat schitterend allemaal Dora,prachtig papier,mooie kleuren.

Liefs Riet.

Unknown zei

Wat een prachtige LO en wat een mooie tekst. Ik heb de tranen in mijn ogen staan...

Floortje zei

Ik werd stil van de prachtige serene layout en toen ik de journaling las liep er een traan over m'n wang. En als ik alle reacties lees, ben ik niet de enige. Heel erg mooi gedaan Dora! Ook je kaartjes zijn weer erg mooi, wat heb je die voor GS origineel open "gescheurd".
X Floortje

~amy~ zei

Such a special and very pretty layout Dora...BOTH of your cards are fabulous too!!!

dithny zei

Lieve Dora,
Wat een emotionele LO.Wat een liefde voor je moeder spreekt er uit, en wat een gemis naar haar.
Ben diep onder de indruk.
Liefs, Dithny

ScrapEnjoy zei

Och meissie....wat is het een schitterend lootje en je journal.... geweldig, ja meis soms is scrappen beter dan enig ander therapie, weet er alles van.

lieve groet Lilian

* Daniëlle * zei

Oh, wat mooi die layout! Prachtig die journaling, kan me voorstellen dat je vader er even bij moest slikken... en wat lijk je op je moeder zeg!

Sandra1968 zei

Je hebt een schitterende LO gemaakt. En de journaling maakt het wel erg speciaal. Het lijkt me erg moeilijk om foto's van je moeder te scrappen, maar ook wel heel erg mooi en waardevol.
Je kaarten zijn ook helemaal top!
Groetjes, Sandra

Jetty zei

in een woord prachtig

Anoniem zei

wow girl, you blew me away.
it is almost as gorgeous as your heart.
You are amazing, and I hope to see alot more layouts from you...

Your shabby chic style is perfect with the older photos.