donderdag 19 november 2009

Soms komen de tranen gewoon

Verdriet kan je niet besturen en komt soms op de meest rare en vervelende momenten, wel heb ik in de loop der jaren geleerd de tranen te laten gaan, als ze komen dan komen ze. De tranen kunnen komen door een opmerking van iemand een herinnering of door een lied. Dit lied hieronder werd gedraaid op de crematie van mijn zwager. Er zijn veel dingen in zijn leven niet gegaan zoals ze hoorde te gaan, hij heeft dingen gedaan die niet goed te praten zijn. Ongeveer twee jaar geleden werd hij ziek, althans we zagen het wel maar wisten het toen nog niet. De grote beer die hij was, lang, bijna twee meter, een grote en sterke vrachtwagenchauffeur, veranderde in een heel klein en iel mannetje. Gister zomaar ineens dacht ik eraan, en de tranen kwamen vanzelf, maar omdat er zoveel is dat hij niet naar behoren heeft gedaan, wordt er niet veel over hem gesproken, maar ik mis hem. Heel erg veel zelfs, ze grappen en grollen. We haalden altijd rottigheid uit met het eten, vooral het eten van een frikadel met teveel mayo....dat ging niet goed. Dat ik op zijn schoot zat als het heel erg slecht met mij ging, hoe boos hij ook was op me, ik mocht wel op zijn schoot zitten en kreeg een knuffel. Ik kende hem al van kinds af aan, ik was ongeveer 8 jaar oud toen hij en mijn zus verkering kregen, hij hoorde erbij. Meer dan een zwager, misschien een beetje een grote en oudere broer. Ik mis je nog steeds!

Ik wilde dit gewoon even kwijt.
Ondanks de tranen heb ik niet stil gezeten, ik heb gister heel erg mijn best gedaan om de sketch voor 2S4Y te maken en ik vond deze allesbehalve makkelijk. Het is dan ook een simpel en clean kaartje geworden, maar ik vind hem toch wel lief geworden. En hij is echt ieniemienie de onderkant is nog geen 7 cm!

De sketch van Dutch Card Lovers vond ik weer helemaal te gek, ik kwam helaas niet aan de vorige challenge toe, maar nu ben ik er weer. Het mooie afdrukje heb ik van Lenet gekregen. Hier heb ik wel veel aandacht aan besteed en ben dan ook zeer tevreden met het resultaat.

Ik ga vandaag even een sprintje in huis doen en een andere kaart aanpakken met naald en draad.
Iedereen een mooie donderdag gewenst!

29 opmerkingen:

Lenet zei

WAUW!!! Allebei WAUW!

Ilonka zei

Hoi Dora, Idd moet je tranen weleens de vrije loop geven. En wat een prachtig verhaal ik heb met een brok in mijn keel je stukje gelezen. En je mag idd je Zwager (grote broer) missen . Je ziet dierbare kun je niet zo vergeten.
Dank je wel dat je het met ons wilden delen. Maar je kaartjes zijn weer plaatjes. Een fijne dag.

groetjes ilonka

anja curvers zei

Prachtig Dora en inderdaad die tranen moet je gewoon laten vloeien hoor soms overkomt je dat gewoon. Ik vind de sketch van 2S4Y ook niet gemakkelijk maar zal er eens voor gaan zitten.
Er staat iets voor je op m'n blog.

liszha zei

Je kan zo van iemand houden, ondanks al zijn fouten. Goed hoor, dat je de tranen lekker laat rollen. Rouwen duurt lang! En komt vaak met horten en stoten.
Ik ben helemaal jaloers op je DCL kaart....................SUPER!

Martha zei

Zo is het Dora, gewoon je gevoel volgen en je tranen laten gaan!
Je kaartjes zijn weer prachtig!
Groetjes,
Martha

miriam zei

wat een prachtig geschreven stuk,en soms moet je inderdaad je tranen laat gaan.

De kaart van 2s4y vindt ik wel goed gelukt

Je dcl kaart is PRACHTIG ook heel erg mooi ingekleurd.
Fijn dat je hebt meegedaan

groetjes miriam

Julie Tucker-Wolek zei

ohhhhhhhhhhhhhh my dearest...this is a very touching post!!! love to u!!!! and loveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee the cards! :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

~amy~ zei

Darling...love your cards, especially the strawberry one:)

Nicky zei

tranen zijn heet als je hart huilt... missen gaat niet over. als de tijd slijt wordt het wat zachter, maar gaat nooit weg. maar dat daarna wel weer je hoofd omhoog gaat en je opkijkt naar alles wat nog voor je ligt....

de kaartjes zijn super! al vind ik de tweede net iets superderder :-)

cnelson zei

such lovely cards!!

Angèle zei

Ik zit in het zonnetje, maar krijg het koud van je verhaal Dora!

Mooie kaartjes weer vandaag!

Groetjes, Angèle

Laura Davis zei

What a sweet card! Thanks for playing at 2S4Y!
Laura

Laurel zei

Wow so beautiful! Love both of the cards.

Ellen zei

Lieve Dora, je verhaal ontroert me.... En huilen is helemaal niet erg, je gevoel negeren, da's pas erg!
Je kaartjes zijn prachtig, die voor DCL is geweldig! WOW.....

Groetjes Ellen

m@deliefjuh zei

wauw! inderdaad. die aarbeikaart ( zo noem ik hem maar ff) is erg leuk. en die kaart eronder: wauw! prachtig!

Rosalien Zwackhalen zei

Heel herkenbaar Dora,de emoties komen gewoon bij iets wat een herinnering oproept.;))
Je kaartje voor de DCL vindt ik weer schitterend. Heel mooi die kleuren.Super!

Groetjes Rosalien

Jetty zei

soms zijn die tranen even nodig.

Ik vind je kaarten prachtig geworden.

Groetjes,

Jetty

Sandra1968 zei

Ik vind het mooi zoals jij de dingen vaak verwoordt. En tranen zijn niet erg, maar luchten mij persoonlijk vaak op. En ik kan me voorstellen dat je hem, ondanks alles, toch gewoon mist.
Je kaarten vind ik erg mooi, waarvan de 2e een echte beauty is.
Groetjes, Sandra

Unknown zei

Soms overvalt het je gewoon, heel herkenbaar. Je kaarten zijn weer mooi. De eerste met aardbei is mijn favoriet :D

yyam zei

Lovely cards Dora! I love the one with the strawberry! So sweet! :)

scrapdictive zei

Gewoon je tranen laten vloeien, waarom (en voor wie) zou je het laten?!

Je kaartjes zijn weer prachtig geworden.

Toodles,
Jolanda xoxo

* Daniëlle * zei

Soms kan verdriet je zomaar overvallen... vooral bij het beluisteren bij muziek.

Wat heb je weer mooie kaartjes gemaakt, die met de aardbei is schattig zeg! Origineel.

MadeByMaly zei

Gewoon je tranen laten gaan hoor, het lucht op en werkt helend.
Je kaartjes zijn weer geweldig.

Floortje zei

Meisje toch, wat heb jij al veel meegemaakt...als ik in de buurt was, kwam ik je een dikke knuffel brengen! Maar je tranen laten gaan is volgens mij goed hoor, dat spoelt je ziel weer een beetje schoon en ze horen gewoon bij het leven.
En zie, daarna kon je je weer richten op iets fijns, het maken van weer 2 prachtige kaarten.
Een hele dikke virtuele knuffel uit Spanje, Floortje

Sandra zei

Huilen kan zo af en toe even lekker zijn en er is geen tijdslimiet voor rouwen hoor, ook al wordt dat soms verwacht.
Prachtige kaartjes heb je weer gemaakt!!!
Even iets anders, hoe gaat het met je zus met d'r MS??
Dat is toch jou zus??
Liefs Sandra

Stampidoe@gmail.com zei

de tranen moet je laten vloeien ermee blijven zitten is nooit goed.

Super mooie kaartjes heb je gemaakt

Marianne zei

Soms moet je je tranen even de vrije loop laten, dat lucht op!
Mooie kaartjes heb je gemaakt, top!
Bedankt voor het meedoen bij DCL.

Wendy Schoonhoven zei

Prachtige kaart heb je voor DCL gemaakt Dora, erg mooi. En nog gecondoloord met het verlies van je zwager, al is het dan wat laat...groetjes, Wendy.

liszha zei

Je zit weer in de top 3! Yeah!